3. maj 2014

Udarniška sobota

Lesenim stopnicam, ki sem jih leta 2006 postavil pod kuhinjsko okno, da smo lahko v treh korakih na vrtu, …

Eight years ago I have built wooden stairs leading from kitchen window to the garden.

01 od strani

… se je že zelo poznal zob časa. Pa sem danes naredil nove.

After eight years they were not really in the “perfect” ;) state anymore so today I built new ones.

01 stare stopnice

Material sem nabral po kleti. Hrastov ploh (sploh se ne spomnim več, zakaj sem ga pred leti kupil) bo za stopnice, iz ostalega (letev, ki je ostala od montiranja banje, topolov ploh, ki je ostal od drugega projekta, in smrekova lepljenka, ki sem jo pred časom pripravil za neko čisto drugo zadevo, pa potem nikoli uporabil), pa bo nosilna konstrukcija.

 

02 material

Ploh sem moral obžagati, ker je preširok za moj skobeljnik. Ker ročnega cirkularja trenutno ni doma, sem se pomatral z namiznim.

 

03 obžagan ploh

Ploh sem pooblal …

 

04 pooblan ploh

… in razžagal na tri primerno velike dele. Na spodnji sliki še niso dokončno obdelani na pravo obliko.

 

05 razrezan ploh

Ker so stopnice zelo strme, so narejene po račje, zato sem poiskal svojo priljubljeno šablono (uporabil sem jo že za prve stopnice.)

 

06 zarisana končna oblika

Obžagano z vbodno žago. (Matr je hrast trd!)

 

07 obžagano

Pobrušeno s tračnim brusilnikom.

 

08 pobrušeno

Ker ne maram ostrih robov, sem na zgornji strani naredil okroglino z nadrezkarjem in pobrusil na roke.

 

09 pofrezano in pobrušeno

Vse tri stopnice.

 

10 stopnice

Potem sem se lotil nosilne konstrukcije. Topol sem prežagal po dolgem in dobil dva navpična nosilca.

 

11 navpični nosilci

Še malo žaganja in sem imel (skoraj) vse sestavne dele. (Kasneje sem dodal še eno tako letev, kot je na spodnji sliki v sredini).

 

12 nosilna konstrukcija

Še nosilci za stopnice (za zgornjo sem kasneje odžagal še eno diagonalno podporo, ki je ni na teh slikah).

 

13 nosilci stopnic

Vrtamo, vijačimo …

 

14 diagonale z nosilci15 nosilna konstrukcija

16 nosilna konstrukcija

Pripravljena nosilna konstrukcija.

 

17 nosilna konstrukcija - končno stanje

Stopnice na svojem mestu. Spodnjo prečno letev sem privil v tla, da se ne morejo premakniti, pa na obeh straneh zgoraj so privite v zid. Uporabil sem kar nosilce prejšnjih stopnic.

 

18 postavljene stopnice

Potem sem jih še polakiral, da bodo dalj zdržale.

 

19 polakirane

Še pogled od zgoraj. Seveda je začelo deževati, tako da bo treba ponoviti vajo – pobrusiti in še enkrat polakirati – ko bo boljše vreme.

 

20 pogled od zgoraj

Čas izdelave: 6 ur.

 

1 komentar:

reklame