Prvi zapis, sicer, a ne bo predstavljanja - tega ne potrebujemo, saj nas boste spoznali skozi naša pisanja.
Zanimiv fenomen, blogi. Od nič do 100 v nekaj letih. Le kako je lahko prišlo do tega?
Razmišljam in razmišljam, pa najdem samo en pameten odgovor - samoterapija.
V ljudeh je očitno zakopana velika potreba po ubesedovanju misli, ki je nekako ne uspemo (vsaj ne vsi) uresničiti v običajnem življenju. Potem pa tipkamo. E-pošta in spletni klepeti in novičarske skupine in ... spletniki.
Kar pomislite - kateri od piscev spletnikov, ki jih berete, ima še kakšen drug motiv, razen potrebe po izražanju?
Večina spletnikov je osebnih. Pri teh sploh ni dvoma o motivih.
Potem so tu strokovni spletniki. Večino jih pišejo strokovnjaki, ki hočejo svoje znanje predati dalje, pa jim to ne uspeva skozi druge medije (ali jim ne uspeva dovolj – kar nekaj odličnih strokovnih novinarjev piše tudi svoje spletnike). Le nekateri pa imajo spletnike za del poslovnega modela.
[Odličen primer za to kategorijo je Bruce Schneier, ustanovitelj in tehnični direktor podjetja BT Counterpane, ki se ukvarja z varovanjem podatkov v omrežjih, hkrati pa tudi pisec izredno branega spletnika Schneier on Security. V nedavnem intervjuju je odkrito priznal, da je njegov spletnik v bistvu del reklame za njegovo podjetje. Vseeno pa se upam zatrditi, da ga piše predvsem zato, ker bi rad ljudem nekaj povedal.]
Drugih vrst spletnikov še ni kaj dosti. Predvsem političnih je malo – pri tem ne mislim na osebnomnenjske politične, temveč na strankarsko-agitatorske. Še kakšno leto, pa bomo slišali tudi o takih (počasi se približujejo ameriške predsedniške volitve).
Kaj pa pri nas? Edina oseba, za katero vem, da je spletnike spremenila v posel, je David Vidmar, ki prodaja spletišče si.blogs. Pa tudi pri njemu gre v bistvu za okoriščanje s programersko/administrativnim znanjem, ne pa s pisanjem neposredno – v si.blogs je vložil ogromno dela in zdaj bo z njim zaslužil bistveno manj, kot je vredno njegovo vloženo delo. Vseeno – čestitke, David.
[Več o Davidovi prodaji si.blogs: http://www.vidmar.net/weblog/archive/2007/01/14/4376.aspx, http://www.vidmar.net/weblog/archive/2007/01/17/More-about-the-si.blogs-auction.aspx, http://www.bolha.com/oglas2167709.]
No, pa se moram takoj postaviti na laž. So slovenski blogi, ki so namenjeni predvsem oglaševanju izdelkov.
OdgovoriIzbrišiRecimo tale.