24. marec 2007

Zrnec, ne me zajebavat

Včeraj sem se počasi vozil okoli naše prestolnice (ker se hitro ni dalo) in poslušal radio Antena, na njem pa slišal intervju z Jurijem Zrnecom. Tipičen pofl intervju - kako se počuti pa če ima kaj treme pa kaj bo danes na tapeti pa tako. Brezveze. Pa še razvlečeno je bilo na več kot petnajst minut. Še dobro da je bila gužva na cesti, da sem lahko vse slišal.

Danes pa si prižgem Orion (Antena do nas ne seže) in - glej glej - slišim intervju z Zrnecom. OK, tip je trenutno popularen, danes so Viktorji, menda mu povsod težijo, revežu. Spraševalec je bil Orionov, vprašanja pa nekam sumljivo znana. Če ima kaj treme, pa kaj bo danes zvečer pokazal, pa tako. Šele po treh odgovorih sem skužil, da Jurij govori natanko tiste besede, ki sem jih včeraj slišal na Anteni!

Zdaj me pa zanima, kdo mene zajebava. Očitno objavljajo radijci isti posnetek Jurijevih odgovorov in popajo svoje voditelje zraven. Ne vem pa, kdo je kriv za to - radijci sami ali mojstri, ki skrbijo za Jurijev lik in podobo.

V obeh primerih imam pa samo en komentar - Svašta! (© Ibro Hadžipuzić)

23. marec 2007

Obožujem

- prevajalce, ki trdijo, da prevajajo tehniko, potem pa prevajajo:

  • fork-lift truck kot tovornjak, namesto kot viličar, ali pa tovornjak z vilico, ker še niso slišali, da so vilice množinski samostalnik in da se polovici vilic pri viličarju reče rogelj vilic,
  • LPG kot LPG ali kot LPG-bencin (halooo, a za utekočinjeni naftni plin (UNP) niso pa še nikoli slišali?) - briga me, če piše v angleščini LPG-fuel, misli, ko prevajaš,
  • lever niti slučajno ne kot vzvod ali vsaj ročica, ampak kot ročka (130x) - za mleko, ka-li?,
  • diesel kot diesel - a nimamo dizla? a je pretežko v slovar pogledat?
  • sedimenter kot sedimenter - pri tem, da avtomobilska industrija v Sloveniji uporablja prav tako tujko, ampak separator,
  • controls kot kontrole, namesto kot krmila,
  • rpm kot rpm, pa se v slovenščini le uporablja vrt./min. (ali vrt./min ali vrtlj./min) - kot da bi imeli premalo svojih izbir, je treba puščati tujo? ali pa prevajalec samo ni vedel, kaj to pomeni?
  • speed v pomenu prestava kot hitrost,
  • valve kot zaklopka (srčna, kaj, v motorju), ko pa je še na risbici narisan ventil;

- prevajalce, ki uporabljajo:

  • škoda, kjer bi moralo pisati poškodba (na kosu opreme),
  • besedne zveze tipa "preverite za puščanje" namesto "preverite, ali pušča", ker v angleščini pač piše "check for",
  • visoka hitrost in nizka hitrost namesto velika in majhna, ali, še bolje, namesto počasi, hitro,
  • obrazila na -ec za naprave (čistilec),
  • zagotovo sem še kaj pozabila;

- agencije, ki pošljejo 53-stranski .pdf in hočejo imeti zlektoriranega v enem dnevu, prej pa so uporabili enega od prevajalcev, ki počne vse zgoraj našteto in zapovrh še spušča črke iz besed in še marsikaj, pri tem da sicer imajo .rtf, ki sem ga za pokušino poslala s sledenjem sprememb in je bilo v njem vse rdeče, ampak, Please notice that I will need the PDF proofread, not a Word file.

Kako bi rekli Mariborčani? Ka si ti te nor, te? Za tole potrebujem cel teden. In če slučajno iz mojega tarnanja o časovnih potrebah za izpeljat to nalogo, ljuba moja agencija, tega nisi razumela, - TOLE TE BO STALO. In to sploh ne malo! Grrrr!

03. marec 2007

Marketspeak[1] - Samopostrežne blagajne

Vsake toliko naletim na oglas, ki je tako neumen, da ga moram nujno deliti z vami. [Pravzaprav je to zelo pogost pojav, a običajno samo vzdihnem "Eh, idioti" in grem dalje.] Včeraj se mi je to spet zgodilo...

Celostranski oglas me je vabil, da naj preizkusim samopostrežne blagajne. Pravzaprav je vabil lastnike trgovin, da naj uvedejo take blagajne, a to na prvi pogled ni bilo povsem očitno.

Vse lepo in prav - tako obliko oglasov čisto razumem - a način, na katerega so me (so jih) poskušali prepričati, je bil taaaaaaako mimo, da sem se kar zgrozil.

Samo poglej, kaj so po njihovem mnenju najpomembnejše prednosti, zaradi katerih bodo kupci navalili na samopostrežne blagajne.

  • možnost izbire kupca, kako bo zaključil svoj nakup in kako bo plačal izbrano blago

Ja? A na običajni blagajni tega ne morem narediti? Da ne omenjamo dejstva, da so dvakrat napisali isto, ker jim je zmanjkalo idej. Ali pa morda ti vidiš razliko med 'zaključevanjem nakupa' in 'plačevanjem'?

  • popoln pregled kupca nad procesom skeniranja in plačevanja, ki  daje občutek večje vključenosti v oba procesa, večjega zaupanja in hitrosti različnih nakupnih postopkov

Pazi, kupec ni bolj vključen v 'proces skeniranja in plačevanja', temveč ima samo tak občutek. V resnici je na samopostrežni način bolj vključen v 'proces skeniranja' - ampak samo zato, ker ima s tem več dela. Večje zaupanje? Samo, če si paranoik in misliš, da te hoče vsaka blagajničarka prinesti okoli. Hitrost nakupnih postokov? Skeniranje je zagotovo hitrejše, če delava dva - jaz zlagam na trak in iz njega, blagajničarka pa vleče artikle čez skener. Hitrost plačevanja pa tudi ni nič večja, če sam plačujem - POS je vedno enako počasen.

  • zasebnost pri plačevanju - je pomembna za kupce predvsem pri kupovanju raznih izdelkov za osebno nego

Pa dobro, saj nisem v lekarni. Pa kaj potem, če blagajničarka vidi, kateri šampon kupim? Prav zanima jo. Tistega, ki stoji za mano, pa tudi.

  • pregled kupcev nad natančnostjo podatkov na računu

Glej komentar dve točki višje. Ali imaš občutek, da te v trgovini hočejo ogoljufati? To bi bila presneto slaba poslovna poteza.

  • krajše čakalne vrste: samopostrežne blagajne so vedno odprte, kar pomeni krajše čakalne vrste, poleg tega pa na prostoru od dveh do treh običajnih blagajn delujejo kar štiri samopostrežne blagajne

To je na prvi pogled videti smiselno - sploh drugi del o porabi prostora - a v prvem delu se skriva past. 'Samopostrežne blagajne so vedno odprte'? Zagotovo niso odprte takrat, ko je trgovina zaprta. Se pravi, da so odprte takrat, ko bi lahko bile odprte tudi druge blagajne, če bi blagajničarka sedela na svojem mestu. Se pravi da poskušajo povedati nekaj čisto drugega - s samopostrežnimi blagajnami imate lahko odprtih več blagajn brez potrebe po novih ljudeh. Ali pa celo - lahko boste imeli odprto enako število blagajn, a z manj ljudmi.

  • možnost izbire jezika, ki je še posebej v večjih trgovskih centrih zelo dobrodošla

No, končno ena pametna. Ampak tudi na navadni blagajni se čisto znajdeš z mahanjem rok. Jaz sem v Franciji uspel plačati vse, kar sem hotel kupiti, pa nimam pojma o francoščini, oni pa ne o slovenščini ali angleščini.

  • novo doživetje za kupce, ki so nagnjeni k novostim in moderni tehnologiji

Ja, kul, tehnogeeki bodo kar drli v vaše štacune. Prooooosim. Take neumnosti pišejo marketingarji, ko jim zmanjka idej.

  • večja kakovost drugih storitev v trgovini zaradi prerazporeditve zaposlenih z blagajn na prodajni prostor in posledično večje zadovoljstvo kupcev zaradi večjega števila svetovalnega osebja pri nakupovanju

No, pa smo prišlo do bistva. Kupite samopostrežne blagajne, ker boste potem potrebovali manj ljudi. Odvečne se bo malo prerazporedilo, malo upokojilo in malo odpustilo, pa bo. 'Svetovalnega osebja' pa v samopostrežni štacuni res ne rabim.

Kaj pa imam v resnici od tega jaz, kupec? Mogoče manjše vrste - če bodo samopostrežne blagajne res postavljene kot dodatek obstoječim, ne pa za nadomestilo. Vsekakor pa bom na samopostrežni blagajni imel več dela, ne manj, zato bom vedno temeljito premislil, če bom zavil nanjo. Če bom imel poln voziček in bo na navadni blagajni le malenkost daljša vrsta, potem zagotovo ne bom stopil k samopostrežni.

Poleg tega - kdaj si že prišel skozi blagajno, ne da bi imel ti, ali kdo pred tabo v vrsti težave s katerim od artiklov? Včasih koda 'ne prime' in jo je treba natipkat, ali pa je nalepka napačna, ali pa sta na artiklu dve kodi in je treba najti pravo, ali pa skener 'prime' dvakrat ali pa je kdo pozabil stehtati solato ali ... Blagajničarke so izurjene za reševanje takih problemov, kupci pa ne. Se pravi da bo ena uboga miška skakala od avtomatske blagajne do druge in tipkala kode in reševala probleme - kadar jih bo kupec sploh opazil. Večinoma jih ne bo. Upam si trditi, da bo napak pri samopostrežnem kupovanju več in ne manj!

Da se razumemo - proti samopostrežnim blagajnam nimam nič. Samo ta izvedba je bedna. Ko bom lahko zapeljal voziček mimo blagajne in mi bo brezžični čitalec prebral vsebino celega vozička v eni sekundi in izstavil račun, bom tudi sam postal pristaš samopostrežnega plačevanja. Do takrat pa bom ostal pri klasičnem načinu.

reklame